keskiviikko 9. joulukuuta 2015

Kaikki on ihan OK

IMG_5635IMG_5633IMG_5648jenniM (Copy 1)
Moi ♥ Olitte pyytäny et kirjottaisin ihan vaan kuulumisia. Olin tänään keskustassa pyörii hyörii ja räpsäsin noi muutamat ylhäällä olevat kuvat. Tosiaan oon nyt syönyt tasan 3 viikkoa sitä Voxra nimistä masennuslääkettä. Ekat viikot oli aika perus paskaa, mut ei oikeesti yhtään niin pahoja mitä olisin kuvitellut. Ja alussa se väsytti mua niin paljon, että nukahtelin pitkin päivää. Nyt on semmonen semi hyvä olo ja saanut ehkä vähän sitä potkua päiviin. Mutta onneksi mulla on tukena tässä projektissa mun oma työntekijä, jonka luona käyn joka viikko.

Mä harvoin avaudun mistään turhasta, mutta nytpä avaudun! Arvatkaa mikä mua ärsyttää?? Kauppojen riivaajat, eli myyjät! Kun meet siis johonkin myymälään (yleensä Kicks on näistä pahin) ja samalla sekunnilla kun oot astunu sisään, niin myyjä tulee kysymään "voinko mä olla jotenkin avuksi?" EI JUMALAUTA. Mua alkaa samantien vituttamaan niin paljon, et tekis mieli lähteä menemään ja yleensä lähenkin. Tänään kävi sama homma, mut päätin kumminkin jäädä kiertelemään. No en kerennyt astella kuin ehkä muutaman metrin, niin TOINEN myyjä tulee kysymään "voinko mä olla jotenkin avuksi?". EIIIHH! Ymmärrän, että se on asiakaspalvelua ja ystävällistä, mutta oikeesti tolla tekniikalla asiakkaat lähtee yleensä vaan karkuun. Mulla tulee ainakin heti semmonen olo, että kun sanon ei kiitos en tarvitse apua, niin sit se myyjä alkaa kumminkin seuraamaan mua ku hai laivaa ja kyyläämään mitä teen. Tänäänkin just kun se toinen myyjä alko riivaamaan, niin menin jonkun hyllyn taakse hiplaa huulipunia. No se sitten seuras mua sinne ja kysy "etsitsä jotain tiettyä?" EI IHAN OIKEESTI, EN KESTÄ! No tän jälkeen lähinkin menee ja huulipunat jäi hyllyyn. Siis onko mussa vikaa vai ärsyttääkö teitä muita tommonen? :D

80 kommenttia:

  1. Se on hassua kun suomalaiset valittaa usein huonosta palvelusta, mutta kun palvelua tarjotaan niin sitä ei osata ottaa vastaan. Jotenkin aina mukavampaa ensin rauhassa katsella ja sitten pyytää apua ihan itse.. Tyrkyttävät, ylipirteät ja MYYVÄT-myyjät raastaa hermoja omalla kohdalla ihan suunnattomasti.
    Kiitos kaunis osaaville ja auttaville asiakaspalvelijoille!

    VastaaPoista
  2. Todellakin ärsyttää tollaset myyjät. Ymmärrän myös että niitä vaaditaan kysymään, mutta tollanen kyllä menee jo yli.
    Olin ite just Dubaissa ja kävin Victoria's Secretillä jossa nää myyjät tuntuu olevan pahimpia. Hyvä että kauppaan ehdin sisään astua niin oli eka myyjä kimpussa. Kerroin että etsin rintsikoita, enkä muistanut vs rintsikoiden omaa kokoa, joten jouduin siihen soovitusrumbaan. Taas vaihtui siis myyjä. Sovituksen jälkeen menin hakemaan rintsikat jotka oli sopivat ja eiköhän siihen pölähdä kolmas myyjö kysymään tahdonko rintsikoiden kanssa alushousut. JOS HALUAN, OSAAN ITSE ETSIÄ HYVÄT. Tämän jälkeen aloin katsella vaatteita johon jälleen pölähti neljäs myyjä. Kerroin hänelle että tahdon vain katsella, mutta silti nainen jäi seuraamaan minua askeleen päähän. Kun katsoin jotain hupparia, hän heti puki sitä mun päälle. Ahdistavaa. Nuo vaan saa asiakkaat kiireesti pois kaupasta.

    VastaaPoista
  3. Valitettavasti monissa liikkeissä se kuuluu myyjän työhön ja saa noottia, jos et mene sille asiakkaalle mitään sanomaan. Eli ei oo sen myyjän vittumaisuutta, ne tulee yleensä ylemmältä taholta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Jep, kaupoissa pyörivät mysteryshoppaajat sakottaa heti pisteitä, jollet oo oma-aloitteisesti tervehtinyt ja/tai tarjonnut apua.

      Poista
    2. Itse Kicksissä myyjänä olleena... Henkiökunnan palavereissa sanottiin aina että mene heti kysymään asiakkaalta tarviiko hän apua, joka tuli sieltä ylemmältä taholta. Omasta mielestä oli tosi ärsyttävää, kun itseäkin ärsyttää ettei kerkee kattomaan mitään kun jo joku kysyy.. Silloin jää harvemmin päähänpisto ostokset ostamatta kun ei saa/viitti rauhassa katella.

      Poista
  4. Yritettiinkö sulle ensin tyrkyttää SSRI tai SNRI lääkkeitä vai ehotettiinko (ehdotitko) tuota voxraa heti? :o Itse olen myös kieltäytynyt masennuslääkkeistä, mutta pikkuhiljaa alkanut tuntua ihan varteenotettavalta vaihtoehdolta... Tosin nuista SSRI, SNRI lukenut niin paljon paskaa etten niitä ainakaan aio syödä.

    VastaaPoista
  5. Todellakin ärsyttää ja on jo pidemmän aikaa :D Kyllähän sitä apua saa sitten pyytämälläkin kun oikeesti tarvitsee.. Jotenki ylipirteet myyjät joista näkee että esittää ärsyttää myös XD

    VastaaPoista
  6. Joo mulla kävi samanlailla Lahden kicksissä! Eka myyjä kysy tarviinko apua ja kieltäydyin kohteliaasti. Kävelin 2metriä niin toinen myyjä tulee ja kysyy samaa! ja varmasti kuuli kun kieltäydyin edellisestä kun oli niin lähellä.. ahdistavaa!

    VastaaPoista
  7. Se on myyjien työtä - niillä saattaa olla pomo niskassa hengittämässä. Joskus sitä saattaa jopa joutua puhutteluun, jos ei tarjoa apuaan asiakkaille tarpeeksi tehokkaasti :) Mutta hyvä asiakaspalvelija osaa tietty lukea tilannetta eikä ainakaan ahdistele tuolla tavoin. t. itsekin myyjä

    VastaaPoista
  8. Kannattaa vaan heti sanoo jämäkästi mutta YSTÄVÄLLISESTI, että kiitos en tarvii apua kysyn kyllä jos tulee jotain. Ei siinä sen kummempaa :) Koska usein suomalaiset ei myöskään kehtaa kysyä jos johonkin sit apua tarviiskin... Itekin inhoooon jos etenkin pienessä liikkeessä joku tulee heti ja sit tarkkailee sua koko ajan, mut se on vaan parempi sanoo selkeesti et kiitos en tarvii apua. That's it.

    VastaaPoista
  9. Ei helvetti se on niin ärsyttävää! :D yleensä kuitenki kiertelee ja katselee ja itse sovittelee, ja tarvittaessa sitte pyytää apua.

    VastaaPoista
  10. Pakko kommentoida just tohon myyjien avun "tyrkyttämiseen", että itteä ärsyttää se myös ja saa mut asiakkaana välillä hyvinki kiusaantuneeks :D kysyn kyllä jos apua tarviin. omalla työpaikallakin tätä kuitenkin myös odotetaan työntekijöiltä ja olen siihen joutunut opettelemaan, vaikkei se ole itselle yhtään luonnollista. Yritän kyllä myös ensin tarkkailla asiakkaita, näyttävätkö he yhtään siltä että kaipaisivat apua :D

    VastaaPoista
  11. Etenkin kosmetiikkaa myyvät liikkeet (töissä kosmetiikkaNEUVOJIA) yksinkertaisesti joutuvat tarjoamaan apua jokaiselle liikkeeseen astuvalle. Se kuuluu heidän työnkuvaansa ja jos näin ei toimita tulee kyllä johdolta sanomista. Ei se ole mitään asiakkaiden tahallista kiusaamista vaan pyritään parhaaseen mahdolliseen asiakaspalveluun :D Kyllä heidän se pitäisi kuitenkin hyväksyä, jos sanot että haluat katsella rauhassa. Perään voi huikata, että tule kysymään jos tulee mieleen jotain. Useimmiten asiakkaan on silloin helpompi itse lähestyä, kun tietää myyjän olevan palvelualtis sitten kun itselle sopii.

    VastaaPoista
  12. Meillä töissä (vaatekauppa)on pakko mennä kysymään jokaiselta asiakkaalta jotain. Tiedän että se ärsyttää joitakin asiakkaita mutta en halua menettää työpaikkaani jollekkin ketä ei ärsytä mennä kyselemään jokaselta asiakkaalta. Sorry not sorry

    VastaaPoista
  13. Kuules Jenni, jo se, että potentiaalisen myymälävarkaan huomioi, nostaa kynnystä varastaa!

    VastaaPoista
  14. Itse olen myyjä ja asiakkaista yksi tai kaksi sanoo kuukaudessa että en tarvitse apua :) suurinosa siis on ihan tyytyväisiä siihen. Mä olin ennen ihan samanlainen kun sä että vihasin tota mut sitten kun ollu ite töissä tekemässä sitä niin tajunnu että se tekee vaan työtään ja niitä myyjiä saa kyllä häiritä vaikkei ostaskaan mitään.:)

    VastaaPoista
  15. ikävää tuottaa teille ihmiste pettymys mutta se o n niiden työ, kosmetiikkaneuvoja tovat sielä sinua varten opastamassa tuotteisiin. (Usein myöson suurmepikynnys meennä kysymään ns. "tyhmää kysymystä" jotakin että eheheh mikä näiden ero on yms jos ei tiedä, kun taas jos myyjä tulee itse tarjoamaan palvelua) ei sellainen nurkassa kyhjöttävä myyjäkäään ole kiva, siltäei ainakaan tule kysyttyä apua.

    VastaaPoista
  16. Nii paitsi yleensä se tulee kyllä ylemmältä taholta et pitää mennä jokaiselt kysyy tarviiko apua. Ite oon asiakaspalvelu duunis töis ja mieluiten tekisin niin et antaisin ihmisten kattoo ja joko oottaisin et ne kysyis tai jos ne näyttää (tässä pitää olla vähän ihmis tuntemusta) siltä et ne tarvii apua ni meen kysymään. Mut valitettavasti ylemmältä taholta on tullu käsky että kysytään jokaiselta joka liikkeeseen astuu. Okei kukaan meil ei kysy samantie vaa eka tervehditää ja annetaan tulla rauhas sisälle. Mut seki on ihmisis (asiakkais) hauska et ku myyjä pelkästään tervehtii ni vastaus on "en tarvii apua" saatana, kysyinkö mä sitä?!??? :D:D:D

    VastaaPoista
  17. mua taas ärsyttää se kun haluisin myyjältä apua ja sit se vaan tuijottaa kynsiänsä kassalla, vaikka ois asiakas joka tarvii apua! :D

    VastaaPoista
  18. VIHDOINKI joku ottaa blogissa puheeksi tän asiakaspalvelun! Mua ja miestä on ottanu lähiaikoina niin hemmetisti päähän tää nykyaikanen tyyli, ja siks esim mulla on vähentyny kicksissä, vilassa ja vastaavissa liikkeissä käynti tyystin. Käytiin n. 2,5vk sitten Anttilassa katsomassa vallilan verhoja.. Minä menin ensin siihen ja mies tuli perässä, siinä oli valmiiksi 3 myyjää lähellä. Mä sitten ehdin just verhojen luokse ja nuori nainen kysy et tarvitsenko apua ja sanoin että en. Hän sit oli et ok kysykää jos tarviitte. Tämä sit jäi kuitenki siihe viereen ja yhtäkkiä alkoi kertomaan mielipiteitään eri kuvioista ja näyttämään suosikkejaan. Siinä vaiheessa näin miehen ilmeestä että pitäs varmaan lähteä.. Myyjä tyrkytti siis itteään siinä ja mulla meni koko putiikista maku. Mies sitten kun lähdettiin pois, suorastaan raivosi sitä, miten nuo ei vaan ymmärrä. Jos asiakas sanoo EN TARVITSE APUA, niin ainut tapa millä voit mokata, on just se avun tuputtaminen. Mentiin sitte Vallilan omaan myymälään ja siellä saatiin rauhallisesti katsoa kaikki läpi. Mutta ei, ei mun ainakaan tee mieli mennä liikkeeseen, jossa myyjät käy melkein päälle. En haluais edes tehdä tollasta työtä, missä pitää itseään tuputtaa, perseestä!

    VastaaPoista
  19. Olen itse myyjä ja mun työtehtäviin kuuluu se, että tarjoan apuani. Joskus myös käy noin, että kaksi eri asiakaspalvelijaa kysyy samat jutut samalta asiakkaalta mikä johtuu ihan siitä ettei toinen ole huomioinut, että kyseistä asiakasta ollaan jo palveltu. Meillä käy töissä noin välillä, mutta kun tajutaan tilanne naureskellaan asiakkaan kanssa tilanteelle ja jätetään asiakas rauhaan. Aika moni oikeasti kaipaa palvelua ja tietenkin vaatii tiettyä pelisilmää asiakkaasta riippuen. Mua itteänikin ahdisti aikaisemmin tälläiset munkaltaiset myyjät mutta olen ymmärtänyt, että he tekevät vain työtään :) Ainakin meillä asiakas jätetään rauhaan mikäli tulee tosi selkeä fiilis ettei tarvitse apua. Mutta aika useasti asiakas kysäiseekin myöhemmin apua vaikkei sitä aiemmin olisikaan tarvinnut. Kyllä sen aika nopeasti huomaa haluaako joku vain katsella vai onko liikkeeseen astumisen tausta joku toinen motiivi :)

    VastaaPoista
  20. Huomaa kyllä ettet oo pahemmin töitä tehny :D just tollasta asiakasta ne myyjät nimenomaan seuraa ku hai laivaa, jos sanot ettet tarvii apua, mutta silti räpellät koko myymälän läpi :D ne myyjät on siellä just siks et voit vaikka kertoo niille minkälaista huulipunaa etit, niin sun ei tarvii hypistellä siellä niitä kaikkia purkkeja läpi ja sit lähtee ostamatta mitään, koska oisit selvästi tarvinnut apua, muttet vaan suomalaisittain sitä osannut ottaa vastaan :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Miten tää liittyy mitenkään mun työhistoriaan? Mä oon kirjottanut 7 työsopimusta elämäni aikana ja oon vasta 20-vuotias. Montaa eri duunia sä oot tehnyt? :)

      Ja mitä väliä vaikka räpellän koko myymälän läpi? Tykkään siitä. Keneltä se on pois?

      Poista
    2. Kaupassa saa kyllä kosketella jokaisen tuotteen jos haluaa.
      Idiootti!

      Poista
    3. En tarkoita millään pahalla tätä kommenttia, mutta kenellä 20v. on ollut 7 työsopparia? Minun mielestäni ei kuulosta hyvältä. Tai ajatella mitä tulevaisuuden työnantajat ajattelee.. oletko vain kyllästynyt töihin eikä sinusta ole siihen? vai etkö ole tykänny olla työssä. tai jopa oletko saanut potkut? Keskimäärin 20v. on ollut n. 3 työsopimusta. Eli itse en lähtisi leuhkimaan työsopparien määrällä, vaan enemmänkin ammattitaidolla.

      Poista
    4. Öööö esim mulla on yli 30 työsopparia tehty (olen 23 v) kun laskee esim. kesätyöt joita olen tehnyt 14 vuotiaasta saakka :) Eiköhän työnantajat katso tollasta hyvällä, että on tehnyt monissa eri paikoissa töitä. Ja toisekseen, kun tekee sijaisuuksia, jokaisesta sijaisuudesta tehdään erikseen soppari ;)

      Poista
    5. Mitä outoa tässä on? :DD Ei tarvii kun olla esim. 3 vuotta peräkkäin jokaisilla hulluilla päivillä töissä, ni on jo 6 sopparia. :)

      Poista
    6. Vaikka sellaisilla jotka tekevät jo ala-ikäisinä kesätöitä, iltaduunia jne. T:yksi sellainen, nykyään vakityössä oleva 23w.nainen

      Poista
    7. oli Jennillä työsopimuksia 0, 4, 7 tai 25, ei mikään niistä tietenkään ole hyvä.. :'D

      Poista
    8. Itse olen 21 ja minulla on varmaan 20 työSOPIMUSTA. Olen ollut vain 3 paikassa töissä(mutta ei ole pystytty antamaan kuin esim. 4kk sopimuksia tai 2 päivän) :DD opiskellessa tein myös paljon viikonloppu töitä jossa vain kirjoitettiin se 2 päivän sopimus..

      Poista
    9. Ihan pakko myös tähän sanoa, että miten niin katsotaan huonolla jos on monta sopimusta :D Itse myös 20 vuotias, ja työsopimuksia 8 takana, yhdeksännen kirjoitan jälleen tammikuussa. Olen hoitaja, vakituista työpaikkaa tällähetkellä vaikeaa saada sellaisesta paikasta mistä haluaisin, joten teen 1-6kk sijaisuuksia. Juttelin kerran yhden ylihoitajan kanssa ja hänen mielestä työkokemukseni oli monipuolinen ja hänestä oli hienoa, että olen nähnyt paljon kaikkea erilaista :)

      Poista
  21. Jep, liika avun tuputtaminen on liikaa. Ihme ettei ruokakaupassakin kysellä että "no mitäs aattelit tänään syödä" ja "tarvitsetko neuvoa makkaran valinnassa"

    VastaaPoista
  22. Joo kyllä ärsyttää just sama asia. Täälä mun kotikaupungissa on vero moda sellanen. Mut yleensä oon vaan sanonu että ei kiitos,tuun sit ite kysyy jos tarvin apua. Tolla lauseella oon yleensä saanu olla rauhas :D mut niiku ylhäällä jo lukikin kommentteja et niitten myyjien on pakko tulla tyrkyttää apuansa,muuten johtoportaalta tulee noottia...

    VastaaPoista
  23. Monet sanoo että toi avun tyrkyttäminen yms. on mukamas hyvää asiakaspalvelua. Ei se ole. Hyvä asiakaspalvelija osaa tarjota apua ärsyttämättä asiakasta. Varsinkin vaatekauppojen nuorista myyjistä huomaa että ei ole mitään tietoa mikä on hyvää asiakaspalvelua mutta on sanottu että työhön kuuluu hymyillä ja jutella asiakkaille ja lopputuloksena on sellasta tekohymyä muistuttavaa virnuilua ja samat "repliikit" jokaselle asiakkaalle. Monesti vaatekaupassa ne tulee "voinks mä auttaa?" ja sitten kun sanot että joo etsisin sellasia korkeavyötäröisiä farkkuja niin vastauksena "öö meil on farkut tuolla päin" tai "ööö en oo ihan varma onks meil sellasia"

    Sellaset oikeasti auttavaiset ja aurinkoiset asiakaspalvelijat on ikävä kyllä kiven alla

    VastaaPoista
  24. Siis ei oo todellista, sä varmaan käsität että se on niiden myyjien työ palvella sua. Sen takia tollasiin liikkeisiin palkataan alan ammattilaisia, että osaavat auttaa tavallista tallaajaa kosmetiikan maailmassa. Onko se tosiaan niin ahdistavaa jos myyjä on ystävällinen ja tarjoaa apuaan? Se jos annat myyjän auttaa ei tarkoita, että sun olisi ostettava jotain!

    VastaaPoista
  25. Ymmärrän, että asia voi toki ärsyttää, mutta yritä hetki ajatella heidän kannaltaan. Pomoni on painostanut minua tervehtimään sekä kysymään jokaiselta, tarvitsevatko he apua. Mitäs kun tämä pomo sattuu katsomaan työskentelyäni ja en tee noita asioita, joita oikeasti painotetaan työntekijöille todella paljon. Että riskeeraanko oman työni siksi että ehkä jotain saattaa ärsyttää (perus suomalaiseen) tapaan se, että vain tarjoan apua ja ammattitaitoa? Jos et tarvitse apua, vastaa vain ei kiitos. Emme loukkaannu. Itse en kyllä
    enää kieltävän vastauksen jälkeen jää kyttäilemään, että sen ymmärrän ärsyttävän jos joku ei sen jälkeen jätä rauhaan. Mutta oikeesti, meidän on PAKKO kysyä nuo ensimmäiset jutut, halusit tai et.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. siis et oo tosissas :D eikö se nyt oo ihan itsestään selvyys että asiakkaita tervehditään yms? jos sua noin paljon heikottaa olla asiakaspalvelutyössä niin kannattaa harkita toista alaa! XD et kyllä selvästikkään tiedä asiakaspalvelusta mitään tai sit multa meni jotain pahasti ohi :)

      Poista
    2. öööö mä en tajunnu nyt ekaa anonyymiä :DD

      Poista
    3. Sulta meni ano vain pahasti ohi! ;) ei kaikki synny asiakaspalvelijoiksi, vaan pitää harjoitella ;)

      Poista
    4. "pomoni on painostanut minua tervehtimään"...vissiin pupu pöksyssä jos täytyy pomon ihan PAINOSTAA tervehtimään XD jos siihen ei kykene ilman painostusta ni hohhoijjaa :DDDD sitä mä vaan tässä meinasin niin pidä sinä ano se pääs kiinni ;)

      Poista
    5. Äläpäs irroita asiaa kontekstista, jotta saat haluamasi kuvan alkuperäisestä kommentoijasta. :) "Pomoni on painostanut minua tervehtimään sekä kysymään jokaiselta, tarvitsevatko he apua."

      Poista
  26. Itse boikotoin VILAn vaatekauppoja. Aivan sairasta touhua. Pidän hyvästä asiakaspalvelusta ja osaan pyytää apua, sekä sanoa jämäkästi. Mutta ihan oikeesti jos oot kauppaan tullessa sanonut "ei kiitos, en tarvitse apua. Kunhan katselen vain. PYYDÄN APUA JOS TARVITSEN." Niin mitä nämä tekevät...ne roikkuu sun kädessä kiinni ja tunkee niitä vaatteita sun käsiin. Sit jos sanot että voisit katsoa paitaa...niin jep jep sulle tuodaan farkut, pikkarit, korut, takit, sukkahousut jne. Voin sanoa että kierrän tämän takia VILAt kaukaa. Auta armias jos ostat jotain, niin sulle tarjotaan koko kauppaa lisäks.

    VastaaPoista
  27. oon niiiiin samaa mieltä sun kanssa. Pahinta on kun myyjät tulevat sovituskopin ulkopuolelle vaanimaan ja huutelee sieltä "no miltä näyttää" jne.

    VastaaPoista
  28. Näytät tosi kauniilta sun uusissa kuvissa. Kaunis olit toki aiemminkin :) mutta mua häiritsee, kun en keksi mikä on muuttunut :D Meikkaatko jotenkin ihan eri tyylillä?

    VastaaPoista
  29. Komppaan Hennin kommenttia ja itsekin haluaisin tutkailla kaupassa rauhassa, mutta itsekin oon ollut myyjän hommissa niin noi jutut on vaan pakko kysyä ja yllättävän moni kaipaakin apua.

    Mutta mun oli pakko kommentoida kun kävin just tossa Forumin VS-myymälässä niin multa tultiin 2 kertaa kysymään tarviinko apua/vinkkaamaan kausituotteista ja olin siellä ainut asiakas... Tuli jotenki tosi painostava olo niin häivyin. Mua myös ärsyttää mun käydä yhdessä vaatekaupassa tässä mun kodin lähellä, koska aina kun siellä on yks tietty tyyppi töissä niin se kyylää kaiken mitä teen ja monesti seuraa perässä, tyyliin pelkää että pöllin jotain ja en omasta mielestä kyllä näytä miltään hiipparilta ja joka kerta tyyliin ostan jotain sieltä kun käyn >:l
    Mukavaa joulunodotusta ja kiva kun postailet :)

    VastaaPoista
  30. Huomaa kyllä, että et tiedä asiakaspalvelusta mitään. Silloin kun olitte Siljan kanssa töissä siellä haalareita myyvässä pop up-shopissa, siellä ei saanut palvelua vaikka halusi. Istuitte vaan mykkinä puhelimet kädessä. laitoin jo silloin palautetta pomollene, mikä toivottavasti tuli eteenpäin. Myyjän tehtävä on auttaa! Ja ootko oikeesti niin lapsi, ettet uskalla sanoa ettet tarvi apua vaan haluat katsella rauhassa? SE apu vaan monesti olis tarpeen :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hassua että mä sain päivittäin todella hyvää palautetta asiakkailta, koska olen iloinen, reipas ja hyvä asiakaspalvelija :) Olen sanut samaa palautetta jokaisessa työssäni. Harmi kun sulla on jotain henkilökohtasta mua vastaan, niin keksit asioita päästäsi. Ja tosiaan palautteesi ei tullut läpi, meidän pomo on varmaan laittanut sen suoraan roskakoriin koska kukaan ei kaipaa viestejä idiooteilta.

      "Ootko oikeesti niin lapsi ettet uskalla sanoa ettet tarvitse apua?" Luitko postausta kokonaan vai oletko sokea, tyhmä vai jopa kumpaakin? :)

      Poista
    2. Näin täysin ulkopuolisena pakko puuttua sen verran, että vaikka Sandralta tulikin vähän ajattelematon kommentti, ei se tarkoita sitä, että se oikeuttaisi sut haukkumaan häntä idiootiksi, tyhmäksi ja sokeaksi. Tämä jo kertoo paljon sun asiakaspalvelutaidoista.

      Poista
    3. No ihan varmasti suakin alkaisi vituttamaan, jos joku menisi vasikoimaan sun pomolle asioita mitä et ole tehnyt. Ja heittämään tollasta settiä "ootko oikeesti niin lapsi ettet osaa sitä tai tätä" koska ei vaan lukenut postausta loppuun. Ja edelleen, jos kysyn joltain että oletko tyhmä vai sokea, se on kysymys enkä ole haukkunut ketään :) Myöskään nämä asiat eivät liity mitenkään mun asiakaspalvelutaitoihin. Ja vaikka mä olisikin ihan surkea, niin voitteko jättää mut rauhaan? :D Eikö teillä oo muuta tekemistä?

      Poista
  31. Miks pidät pushuppei tuol calvin kleinin alla? Ei oo ihan tarkotuksena :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hmmmm.. Mun tietääkseni ei oo missään kerrottu mitään käyttöohjeita kyseisille calvin kleinin liiveille/topille...:D hauskaa mitä kaikkea ihmiset keksii

      Poista
    2. Ne on rintsikat. Eipä ookkaa kieletty pittää kahtii päällekkäi :)

      Poista
    3. Eiköhän useammalla näytä etumus vähintäänkin tuollaiselta topissa, vaikka ei olisi pushuppeja alle sullottuna :)

      Poista
  32. Mun mielestä on ok että myyjä kysyy tarvitsenko apua (koska se tosiaan taitaa olla pakollinen ohjeistus monille), mutta jos myyjä jää perään kävelemään sen jälkeen kun vastaan "ei kiitos" ja alkaa kommentoida tuotteita mitä katselen, silloin alkaa ärsyttää ja menen tekemään ostokset muualle, johonkin missä voin katsella ja fiilistellä ajatuksissani ihan rauhassa :D Itse ainakin ostan todennäköisesti enemmän silloin, kun voin itsekseni tutkia tuotteita ihan rauhassa, ilman että olen koko ajan tietoinen siitä että mua tarkkaillaan ja mulle yritetään myydä.

    VastaaPoista
  33. Apua mikä toi ihana tumma huulipuna on??

    VastaaPoista
  34. Tosi nätti kuva sulla headerissa!! :)

    VastaaPoista
  35. Mielestäni on erikoista, että joku todella valittaa asiakaspalvelusta. Meillä ainakin moni todella tarvitsee apua tuotteiden kanssa, mutta eivät vain kehtaa/uskalla pyytää apua. Olit sitten kaupan kassalla tai kosmetiikkaliikkeessä töissä, työ on silti asiakaspalvelua ja juuri sitä varten myyjät ovat liikkeessä. Jos itse ei palvelua halua, mielestäni on parempi tilata netistä. Ihmeellistä miten suomalaiset ensin valittavat ettei asiakaspalvelua ole, mutta sen jälkeen kun sitä ei saa niin ollaan nuivina kun kukaan ei ole auttamassa.

    VastaaPoista
  36. Mä en kestä niitä avuliaita myyjiä. Lähen samantien ovesta ulos. En voi ymmärtää sitä koska ei todellakaan ole epätavallista että ihminen vihaa tollasta "avuliaisuutta" niin minkä takia myyjiä ohjeistetaan siihen?
    Jos menen johonkin kauppaan, useimmiten on niin että EN etsi mitään tiettyä, vaan haluan katsoa että mitä kaikkea siitä kaupasta löytyy, ja ihan ilman varjoa! Osaan kyllä kysyä jos tarvitsen jotain enkä löydä.
    PERKELE!

    VastaaPoista
  37. Oon ite ruoka-kaupassa töissä ja meillä ainakin ohjeistuksena, että jokaista asiakasta pitää vähintääkin moikata a) koska se on kohteliasta B) tällä ehkäistään myymälävarkauksia, kun asiakas (kenties myymälävaras) tietää että hänet on huomioitu niin kynnys varastamiseen kasvaa kun taas sellaisessa tilanteessa että myyjä ei sano mitään. Itse en myöskään kyllä sitä liiallista tuputtamista ymmärrä jonka takia en sitä kenellekään muullekaan tee:D

    VastaaPoista
  38. täällä kanssa yksi jota ärsyttää yli-innokkaat myyjät vaikka tiedänkin että heille on varmasti ylemmältä taholta käsketty toimia juuri tietyllä tapaa. kummastuttaa vaan aiemmin noita ahdistavia kyselijöitä on ollut vain muutamissa kaupoissa ja nyt tuntuu että mihin tahansa liikkeeseen meneekään niin siellä on vastassa samat kysymykset ennen kuin tyyliin ovesta sisään pääsee...kiva että asiakaspalvelu toimii mutta olisi mukava välillä asioida ja katsella myös ihan rauhassa.

    VastaaPoista
  39. Nyt on kommenttiboxissa kerran asiat reilassa. Minäkin asiakaspalvelijana ja myyjänä olen velvoitettu tervehtimään, tarjoamaan apua ja MYÖS lisämyymään. Kyseinen työ on minulle hyvin mieleistä, vaikkei jopa tsirpulalle sovikaan. Palvelun tarjoaminen ja tavoitteellisuus nyt vain sattuvat olemaan nykypäivää.

    Kukaan ei ole täydellinen asiakaspalvelija ja myyjä syntyessään, sillä kyseiset taidot opitaan kokemuksen kautta. Erheitä ja virheitä sattuu, jolloin myyjän tulee olla valmis myöntämään virheensä, esimerkiksi tilanteessa, jossa asiakaalle on tarjottu palvelua useamman kerran muutaman myyjän toimesta. Toisaalta myös asiakkaan positiivinen suhtautuminen tilanteeseen on mielestäni hyvien tapojen mukaista.

    VastaaPoista
  40. Voi oon ettinyt noita Calvin Kleinin alusvaatteita!! Mistä sä löysit noi ja paljonkohan mahtoi maksaa? :)

    VastaaPoista
  41. Mäkin häivyn jos myyjät alkaa vainoo. Olet tosi kaunis ja kiva kun voit vähän paremmin.

    VastaaPoista
  42. Suomalaiset on monesti sellasia tuppisuita, etteivät kysy apua vaikka sitä tarvitsevat. Itse kun olin kaupassa töissä niin sain nähdä päivittäin sitä miten asiakkaat ''vihjaa'' myyjälle tarvitsevansa apua, mutta eivät sitä suoraan pyydä. Pakkohan siinä oli sitte alkaa suoraan tyrkyttää apuansa kaikille :D

    VastaaPoista
  43. Joo, itse olin asiakaspalvelutyössä myymälässä ja meitä painostettiin kauheeseen ylipirteeseen myymiseen!! Piti moikata jokaikistä asiakasta ja tyrkyttää apuaan vaikka väkisin jokaiselle, kuljeskella asiakkaiden perässä ''auttamassa'' ja myydä vielä vähän lisätuotteita samalla. Oli ihan helvetin ärsyttävää, en olis halunnu tehdä niin, suurin osa asiakkaista haluaa ihan rauhassa katella kaupassa ilman mitään yliaktiivisia myyjiä. Valitettavasti tollanen määräys on monessa kaupassa ja sen takia ne myyjät on tollasia :( mulla palo pinna enkä enää kestäny tota, joten irtisanouduin ja painuin varastoon duuniin :'D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Lol, onneksi menitkin. Ihan kauheta luettavaa, että ihmisistä ei ole asiakaspalvelijoiksi ja sit ne vielä on joskus ollut! :D

      Poista
  44. Itse olen kosmetiikkamyymälässä töissä ja kyllä on ollut ihan itsestäänselvyys jo ennen kuin kukaan on minulle kertonut, että asiakkailta täytyy mennä kysymään tarvitsevatko he apua. Jos eivät tarvitse, niin se on ihan fine, yleensä sanon vielä perään että saa tulla nykimään hihasta jos jotain kysyttävää ilmenee. Nykyään mulla ärsyttää itselläni, jos minulta ei kauppaan astuessani tulla kysymään tarvitsenko apua.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Niin minuakin!! Itse asiakaspalvelijana ruvennut kiinnittämään huomiota näihin asioihin. Kävin eilen Vilassa pyörimässä koko kaupan läpi, sovittamassakin, eikä kukaan edes tervehtinyt minua!?

      Poista
  45. Oon seuraillu sun blogia monta vuotta silloin tällöin ja ajattelin nyt kommentoida :) Olin sitkeästi sitä mieltä että oot sellanen perus bimbo mitä lähes kaikki muutkin bloggaajat (sori), mutta en tiedä kerrotko nykyään vaan asioistas avoimemmin vai enkö oo aiemmin huomannut mutta nykyään vaikutat tosi aidolta ja hyvältä tyypiltä! Tykkään hirveesti lukea sun blogia koska oikeesti kerrot vaikeista ikävistäkin asioista. Se on tehny muhun vaikutuksen, koska jos on suosittu bloggaaja niin on varmaan kovat paineet olla se ihana ja täydellinen roolimalli. Oon vaan niin kyllästyny lukemaan sellasia "tänään oli ihana päivä, aurinko paistoi ja kävin starbucksissa :)))" -blogeja, vaikka eihän se kenenkään vika ole jos elämä on täydellistä :D Toivon sulle kaikkea hyvää. Itse olen sairastanut masennusta ja ahdistuneisuushäiriötä ja söin 2,5 vuotta mielialalääkettä. Kaikki se ei ole vielä kokonaan poissa mutta oon päässy opiskelemaan ja saanu kavereita ja aloitan terapian keväällä. En tiiä oliko tässä kommentissa mitään järkeä mutta antaa mennä :D

    VastaaPoista
  46. Mä niin tiedän mistä sä puhut!!! mulla on hirvee viha tullut vilan liikkeitä kohtaan, koska monesti siellä ne myyjät jää vainoon ja tyrkyttää niitä vaatteita sovituskoppiin asti, vaikka olen sanonut katselevani vain enkä etsi mitään erityistä vaatetta XD

    VastaaPoista
  47. Mua ei ärsytä yhtään, et multa kysytään, päinvastoin. Oon tosin Lapista, missä kaikki puhuu kaikkien kanssa!! En tiiä onko se joku homma sielläpäin, että ahistutaan, kun joku puhuu sulle? Enempi mua ärsyttää, ja ärsyttää tosi paljonki, jos ei kysytä tarviiko apua. Ylipäätänsä kyllä Lapissa (ja joo, kyllä on täällä melkeen kaikki iha samat liikkeet ko sielläki, että ei shoppailla vaan S-marketissa) kaikki hermostuu ja antaa valituksia liikkeille, jos ei tullu kysymään apua. Siihen myyjien kysymykseen voi ihan sanoa, että ei en tarvitse. Onko se jotenkin vaikeaa?!?! Ja monesti kyllä itse tarvitsen apua. Jos menen esim Kicksistä ostamaan jotain kivaa kynsilakkaa, niin on kyllä kiva, että myyjä auttaa! Sehän on vaan luxusta. Tää on niin saletti, että te ette vaan osaa/kykene puhumaan vieraiden kanssa small talkkia!

    VastaaPoista
  48. Asiallinen postaus. Itseänikin häiritsee juuri tuollainen asiakaspalvelu. Siinä asiakas häädetään nurkkaan, ja tieto siitä, että jokainen moikkaus ehkäisee myymälävarkauksia saa itselle sellaisen "noi luulee mua varkaaksi"-olon. Esimerkiksi tällainen olo mulle tuli Veromodassa - kun menin myymälään sisään "MOIIIKKKKA", kun katselin vaatteita "MOI".... Mä lähdin sieltä niin äkkiä pois, kun tuli sellanen olo et kytätään. Ei auta kun käydä niissä liikkeissä, missä asiakaspalvelua ei ole viety tälle tasolle. Joojoo, tiedän että työtään he vain tekevät. Pitäis kuitenkin miettiä, et suomalaiset on suht ujoa kansaa. Ei tollanen asiakaspalvelu varmaankaan tepsi kovin moneen........

    VastaaPoista
  49. Jos Kicksin myyjä ei olis ollu niin "hyökkäävä", olisin ostanu väärän värisen meikkivoiteen :D Kiitos myyjälle! :)

    VastaaPoista
  50. Sen sijaan, että tämä "ujo suomalainen kansa" kitisee täällä, kun ammatikseen asiakkaita PALVELEVAT (eivät siis vain RAHASTAVAT) myyjät moikkaavat, voisivat ne kasvattaa sen niinkutsutun paksumman selkänahan, oikaista sen ja päästä asian yli.
    Katsoa silmiin ja tervehtiä takaisin, ja hyväksyä tosiasiat.
    Muuttumaan kykenemättömille "ujoille suomalaisille " on sit ne nettikaupat jossei kaupassa asioidessa pysty muuhun kuin vetämään herneitä neppariin.
    T: Asiakaspalvelun ammattilainen, ylipirteä ja ylpeä sellainen

    VastaaPoista
  51. vittu oot ruma. näytät mieheltä :D lisää meikkii ni rumuus menee piiloon :DDD

    VastaaPoista
  52. Siä olet kivan olonen!

    VastaaPoista
  53. Täytyy sanoo et aika pienestä ahdistumista jos kysytään tarviitko apua ja se on jo ihan kauheeta? :D Wtf. Muakin ahdistaa jos sanon että ei, kattelen vaan ja silti tullaan tuputtaan minuutin välein jotain mutta se nyt on asia ihan erikseen. Mun mielestä olis enemmänkin epäkohteliasta jos on hiljanen ja pienehkö liike eikä kukaan tuu kyseleen. :)

    VastaaPoista